Vrijwel iedereen kunnen bereiken, overal ter wereld. Heb je zelf al eens ervaren dat social media dat mogelijk maakt? Ik kwam erachter tijdens mijn studie Business IT & Management, tijdens een semester gericht op de zakelijke inzet van social media. Sindsdien ben ik verkocht!

Uit het niets, zo voelde dat toen, kwamen grote organisaties als Ajax en Sligro ineens op mijn blog terecht. Ik kwam in contact met de Amerikaanse auteur van ‘The Social Media Bible’ voor een schoolopdracht en nog wat later volgde mijn eerste grote freelance opdracht op basis van een artikel dat ik had geschreven. Ik begon in te zien dat social media grenzen vervaagt en “onmogelijke” dingen (beter) mogelijk maakt. Hoe vaker dat gebeurde, hoe verder ik wilde gaan en hoe meer ik wilde uitproberen.

Tijdens mijn studie kreeg ik een aantal mooie kansen om meer ervaring te doen op het gebied van social media en alle aspecten daarvan. Zo kon ik als “paardenmeisje” met ambitie de online wereld aan de slag bij Anky van Grunsven, als social media stagiaire. Kort daarna startte ik bij Frankwatching, een van de grootste platforms van Nederland op het gebied van online. Eerst onderdeel van het redactieteam, later deels verantwoordelijk voor de marketing. Bij zowel Anky van Grunsven als Frankwatching kreeg ik eindelijk de kans om social media echt op grote schaal in te zetten. Hier zag ik voor het eerst op grote schaal welk effect social media kunnen hebben en (nog leuker) hoe je het resultaat stap voor stap kunt verbeteren.

Deze ervaringen en opgedane kennis wilde ik graag delen met anderen, om hen zo verder te helpen en enthousiast te maken. Om die reden ben ik in 2012 voor mezelf begonnen. Sinds die tijd heb ik verschillende trainingen en adviestrajecten gedaan voor organisaties in verschillende branches (zie opdrachtgevers). Een favoriete opdracht heb ik niet, maar de switch die een 65-jarige eigenaar van een famliebedrijf doormaakte tijdens en na mijn opdracht doet me nog altijd glimlachen. Vloekend zat hij op een dag naast me in de auto, omdat zijn telefoon weg was voor reparatie en hij nu niet op Facebook kon kijken. Een jaar daarvoor wilde uitgerekend hij nog niets te maken hebben met social media of de inzet daarvan voor zijn bedrijf. Veel te gevaarlijk.

Inmiddels ben ik al een aantal jaar werkzaam voor Art of Dance, een van ’s werelds grootste evenementenorganisaties binnen de hard dance. Na een periode als marketing manager richt ik me nu meer op de digitale strategie. Daarmee kan ik me dagelijks bezig houden met de analyse en optimalisatie van de digitale kanalen, erg leuk!

Naast mijn werk bij Art of Dance ben ik enkele uren in de week nog beschikbaar voor trainingen, advies en/of contentcreatie. Wil je een keer om tafel samen, neem dan gerust contact met me op.

Wie weet tot snel!
Renee